Diberdayakan oleh Blogger.
RSS
Post Icon

~PUISI MATA HATI Q~


~♥ hadirnya cinta ini karana cinta kepadaNYA.~♥
~♥ harapan bersama ridhaMU ~♥

(Teruntuk bidadari dunia akhiratku kelak,
wahai kau tulang rusukku yang Allah kan takdirkan menjadi pelengkap hidupku)


                                               berkelip-kelip mataku ,
                                     berkelip akibat mabuk yang kian bernaung diruang kamarku .

                                                         biar berjuta kali kerlipan mataku ,
                             namun tak sekalipun aku kenal wajahmu wahai sang srikandi islam .
bodoh kata orang kalau suka tapi tak pernah lihat wajahnya ,
tapi !... bodoh aku bertempat .
bodoh aku karana menghormatimu , menghormati dirimu yang begitu bersusah payah menjaga aurat yang diperintahkan kepadamu dari yang maha kuasa .

begitu rapi kau menjaga auratmu ,
jaga dengan penuh bermaruah .
maruah yang kini ramai memandang rendah ,
namun kau tabah dalam menjaganya.

aku , aku cuma mata kental yang mencintaimu ,
mencintai tanpa menggunakan bola mata ,
tapi mencintai menggunakan mata hati ,
mata hati yang begitu kuat mencintaimu karana Allah .

penglihatan itu anugerah ,
anugerah yang tidak ternilai dari yang maha pencipta ,
tapi bagiku ,
aku bukan sang lelaki yang gila nafsu untuk menikmati sepenuhnya wajahmu untuk lebih mengecammu wahai muslimah ,
aku memandang imanmu ,
iman yang mungkin kuat karana Allah SWT .

aku melihatmu menggunakan hati ,
hati yang sentiasa mementingkan iman ,
iman yang begitu sukar di cari tapi mudah gugur bak daun kering kekuningan .

aku menanti ,
menanti dengan penuh sabar ,
sabar yang kuat untuk membawa kau ke syurga bersamaku ,
ke syurga yang lapang tanpa fitnah dari manusia durjana .

aku bukanlah Saidina Ali yang telah dianugerah Fatimah sang puteri yang benar-benar contoh wanita Islam yang agung ,
agungnya seorang wanita yang dianugerahkan iman ,
iman yang begitu teguh dalam mencapai ridha dari ilahi .

aku mendambakan yang terbaik ,
aku mendambakan cinta yang akan memberikan aku kekuatan ,
kekuatan seperti api yang membara ,
membaranya semangatku untuk kesyurga bersama isteri yang solehah .

sujud dan doa aku rebahkan ,
berdoa agar kau menjadi milikku ,
agar dapat kita bersama-sama berusaha mencapai ridha dari illahi ,
dan saling mencintai kerana Allah SWT . InsyaAllah
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 komentar:

Anonim mengatakan...

NICE... ^_^
Insya Allah

Posting Komentar