Diberdayakan oleh Blogger.
RSS
Post Icon

Adakah Aku Telah Menjauhi-Mu Ya ALLAH?

Bismillahirrahmanirrahim

Dengan nama ALLAH, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani,
Segala puji bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian ‘alam,
Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani,
Yang Menguasai hari pembalasan (hari Akhirat),
Engkau sajalah (ya Allah) yang kami sembah,
dan kepada Engkaulah saja kami memohon pertolongan,
Tunjukilah kami jalan yang lurus,
Yaitu jalan orang-orang yang Engkau telah kuniakan nikmat kepada mereka, Bukan jalan orang-orang yang Engkau telah murkai, Dan bukan pula jalan orang-orang yang sesat.

Aku selalu membacanya,
tetapi sejauh mana aku memahaminya,
sedalam mana aku menghayatinya,
ALLAH lah segala-galanya,
Bukan yang lain,
Nafsu, manusia, kebendaan,
ALLAH lah sembahanku,
Setiap kali aku mengangkat takbir,
Aku akan sebut “Allahu Akbar”
Tapi,
Aku masih mengikut nafsu,
Aku malu ya ALLAH,
Aku malu padaMu,
Aku malu.

Apabila aku membaca,
“Engkau sajalah (ya ALLAH) yang kami sembah,
Dan kepada Engkaulah saja kami memohon pertolongan
Aku sekali lagi tunduk malu padaMu,
Aku mberasa terlalu jauh dariMu,
Aku telah menjauhiMu, bukan Engkau yang menjauhiku,
Aku sangat malu padaMu,
Aku hanya ingat padaMu ketika aku diuji,
Aku hanya ingat padaMu ketika aku ingin padaMu,
Sedangkan,
Ketika senang, aku lupa padaMu,
Ketika gembira, aku tidak ingat padaMu,
Ampunilah dosa-dosaku ya ALLAH,
Ampunilah ya ALLAH,
Aku sedih mengenangkan dosa-dosaku,
Aku malu ya ALLAH, Tuhanku,

Wahai diriku,
Perbaharuilah imanmu segera,
Mohonlah keampunan ALLAH segera,
Binalah iman dalam dirimu,
Jadilah hamba-Nya yang mencintai-Nya,
Bukan mencintai makhluk-Nya melebihi cinta pada-Nya,
Cintaku hanya untukMu ya ALLAH,
Jangan Engkau jadikan cintaku untuk wanita yang belum waktunya ku cintai,
Jangan Engkau jadikan aku hamba yang mencari cinta yang haram,
Aku hanya mencintaiMu,
Rasulullah,
Ibu dan ayahku,
Guru-guruku,
Cukuplah...cintaku hanya untuk mereka dan Engkau…
Cukuplah ya ALLAH…
Agar aku mencintaiMU dan Engkau mencintaiku...aamiin..
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 komentar:

Posting Komentar